Cichlidae

ZOO-BOTANICA vs. ZOOMARKET

Hmm. Chciałem w dzisiejszym tekście porównać ze sobą pod kątem akwarystycznym zbliżające się targi zoologiczne - Zoo-Botanica i Zoomarket. Chciałem je porównać, dlatego, że jeśli ktoś chce je odwiedzić, niestety musi wybrać tylko jedne z nich. Dlaczego?
Ano dlatego, że ktoś bardzo przebiegły wymyślił, aby zrobić je równocześnie. Genialne! :) Dwie największe zoologiczne imprezy odbywają się w jeden weekend - jakby w roku brakowało wolnych weekendów. Targi trwają co prawda 3 dni, więc bardzo zdesperowana osoba, może odwiedzić w jeden dzień jedne, a następnie przejechać pół Polski i obejrzeć sobie te drugie. Ja do desperatów nie należę :)

No więc, wracając do myśli przewodniej, chciałem je porównać, by sprawdzić, na które nam, akwarystom, bardziej opłaca się zajrzeć. Mój plan spalił jednak na panewce, gdyż udało mi się znaleźć szczegółowy program jedynie jednej z tych imprez - Zoo-Botanici, natomiast na oficjalnej stronie Zoomarketu nie mogłem wejść w zakładkę "Program". Nie powiem, żeby zachęcało to do odwiedzenia tych drugich targów. No cóż, może gdy skończę pisać ten tekst, felerna zakładka zacznie działać i będę mógł odwołać swoją negatywną ocenę i zrealizować pierwotny cel tego wpisu.

Na razie jednak muszę improwizować. Przyjrzę się więc dokładnie targom wrocławskim, czyli Zoo-Botanice. Będą to targi, na które wybieram się osobiście, więc sam jestem ciekaw, co mnie tam czeka :) Znalazłem dokładny program targów i pozostawiłem punkty związane z akwarystyką.

PROGRAM TARGÓW ZOO-BOTANICA 2010


PIĄTEK 10 września

10:00 – 18:00 – I Otwarte Mistrzostwa Krewetek: zgłoszenia i ocena (hala główna)
14:30 – 15:00 – Spotkanie akwarystyczne - dyskusje o hobby (AQUAKRIS, stoisko firmy)

SOBOTA 11 września

11:00 – 12:00 – Wykład: „Gatunki z rodzaju tropheus w akwarium - wskazówki hodowlane na podstawie własnych
doświadczeń i obserwacji (Klub Miłośników Tanganiki, sala konferencyjna 15)
12:00 – 12:30 – I Otwarte Mistrzostwa Krewetek: ogłoszenie wyników i wręczenie nagród (scena)
12:00 – 13:00 – Wykład: „Żywienie oraz profilaktyka zdrowotna ryb przed transportem i w czasie kwarantanny”
(Wojciech Górecki, sala konferencyjna 15)
13:00 – 14:00 – Wykład: „Widziane w mikroskopie (Adam Nabzdyk, sala konferencyjna 15)
14:30 – 15:00 – Spotkanie akwarystyczne - dyskusje o hobby (AQUAKRIS, stoisko firmy)
15:00 – 17:00 – Otwarte Spotkanie Klubu Miłośników Tanganiki (sala konferencyjna 15)

NIEDZIELA 12 września

11:00 – 11:30 – „Pytania i odpowiedzi” spotkanie akwarystów (Paweł Szewczak, stoisko Forum Krewetkowego)
14:30 – 15:30 – Zakładanie akwarium dla krewetek - z czym się trzeba zmierzyć? (Signifer, stoisko firmy)


Jak widać najciekawsza jest sobota (i dobrze, bo właśnie wtedy się wybieram!;). Z oficjalnego programu można wyciągnąć wniosek, że prym wiedzie "Tanganika", choć z tego co wiem, nie zabraknie również innych "biotopów".

Oprócz licznych stoisk firm branżowych (znanych nam wszystkim), będzie również kilka miejsc zarezerwowanych przez akwarystycznych maniaków :)

AKWA-MANIA
GÓRNOŚLĄSKIE STOWARZYSZENIE AKWARYSTÓW
KLUB MALAWI
KLUB MIŁOŚNIKÓW TANGANIKI
KLUB POECILIA RETICULATA
POLSKI KLUB MIŁOŚNIKÓW DYSKOWCÓW
ROŚLINY AKWARIOWE
TORUŃSKIE STOWARZYSZENIE AKWARYSTYCZNE

Moim zdaniem zapowiada się ciekawie i na tle innych akwarystycznych imprez na pewno warto zajrzeć. Ja mam zamiar :)

OK. Od rozpoczęcia pisania tego tekstu minęło już kilka godzin (zacząłem w pracy, kończę w domu). Ciekaw jestem, czy już będę mógł sprawdzić program Zoomarket-u. Sprawdzam...

i...

... nic z tego. Z czystym sumieniem polecam więc targi Zoo-Botanica. Piszę to, bo po prostu nie wiem, co oferuje druga strona :) Niech stracą. Tydzień przed targami organizatorzy powinni zadbać o to, by zainteresowani byli poinformowani. Poza tym mam tam dużo dalej!

A za rok niech się organizatorzy obudzą i przesuną którąś z imprez choćby o tydzień.

A wy gdzie się wybieracie?

2 komentarze:

  1. rzeczywiscie... Sa co prawda pozycje program itp ale wszystkie maja martwe linki...
    Co za lamerstwo....

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej takie ostre określenie nie jest odpowiednie. Obydwie imprezy będą promować akwarystykę i chwała im za to - cieszmy się, że coś się dzieje! Każdy wybierze, co mu bardziej pasuje. Po prostu niemożliwe jest odwiedzić obydwie, jeśli komuś by na tym zależało. Poza tym jedna z imprez pewnie na tym ucierpi, a gdyby odbywały się w różnych terminach... Wilk syty...

    OdpowiedzUsuń